måndag 24 juni 2013

App-tips! Sleep cycle

Nu ska jag tipsa er om en superbra app! Jag älskar den! Den heter Sleep Cycle och kostar 7 kr. Man ska ha den bredvid sig i sängen när man sover så märker den hur mycket man rör på sig i sömnen och kan därifrån räkna ut när man är i lättsömn och djupsömn. Sen om man sätter ett alarm mellan 10 och 10.30 så väcker den en när man är i lättsömn under den tiden. Därför vaknar man alltid upp med ett leende på läpparna istället för att bara bli sur på alarmet som jag alltid blir på min alarmklocka.

Jag har nästan alltid haft lite problem med min sömn. Har nästan varje natt vaknat nån gång under natten och på denna app gör man nån notering innan man lägger sig. Tex. Om man ätit sent, haft en stressig dag, druckit te, druckit kaffe osv. Så gör sedan appen ett diagram om man sover bättre eller sämre om man tex. Druckit kaffe eller nå. 

Den titt också vilken natt man sovit bäst under och vilken natt man sovit sämst under. Älskar appen! Ladda hem den!

Såhär ser den ut:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar